Zwart op wit de beste
Image default
Internet marketing

Waarom online marketing uitbesteden?

Heb je een onderneming, maar nog geen website? Niet verstandig, want een website is tegenwoordig onmisbaar voor het werven van klanten. We leven in een digitaal tijdperk waar alles gebeurt via het internet. Waarschijnlijk is je doelgroep te vinden op het internet en wil je deze kunnen ontvangen op je website. Heb je al een website en wordt deze niet gevonden? Vervelend, maar door online marketing toe te passen kun je hier verandering in maken. Hiermee kun je namelijk de naamsbekendheid van je onderneming vergroten, maar ook makkelijker vindbaar worden in de zoekmachine van Google. Doe je de online marketing zelf, of besteed je het liever uit? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt. 

Waarom online marketing uitbesteden en niet zelf doen?

Online marketing vereist veel tijd en vakkennis op het gebied van marketing, als ondernemer heb je dit waarschijnlijk niet. Echter, is de marketing in de online wereld van groot belang en onmisbaar voor je onderneming. Het moet dus gebeuren en je kunt het beste dit laten doen door een andere partij. Een marketingbureau kan er namelijk voor zorgen dat dit goed uitgevoerd wordt, zodat je meer omzet kunt draaien. Daarnaast heeft een marketingbureau vaak verschillende tools die ingezet kunnen worden. Veel ondernemers besteden het niet uit omdat ze op deze manier denken dat ze geld besparen. Je moet het vooral zien als een investering, die zich later terugbetaald en in sommige gevallen zelfs winstgevend is.

Online marketing: SEO

Een van de bekendste vormen van online marketing is zoekmachine optimalisatie (SEO). De term SEO omvat alle werkzaamheden die je uitvoert om hoger organisch te scoren in de zoekmachine van Google. SEO is vaak de reden waarom je de marketing uitbesteedt omdat het heel belangrijk is voor je onderneming. De SEO bestaat uit 200 verschillende factoren die geoptimaliseerd moeten worden voor je website. Dit kost veel tijd en voor bepaalde factoren zijn zelfs speciale tools nodig. Een marketingbureau heeft deze tools en kan ervoor zorgen dat je een hogere positie krijgt in de zoekmachine van Google.

Samenwerking met een marketing bureau

Ga je een samenwerking aan met een online marketing bureau? Mooi, want dan ben je ervan bewust dat online marketing van een groot belang is voor je onderneming. Samen met het marketingbureau stel je een SEO strategie op, hierbij is communicatie erg belangrijk. Het marketingbureau voert in de meeste gevallen een zoekwoordenonderzoek uit. Je wordt namelijk gevonden op bepaalde zoekwoorden en je optimaliseert je pagina’s op de website met deze zoekwoorden. Sommige zoekwoorden worden vaker gebruikt dan andere en met een zoekwoordenonderzoek krijg je hier antwoord op. 

 

Zijn de zoekwoorden bepaald? Mooi, want dan gaat het marketingbureau direct aan de slag met het verbeteren van je vindbaarheid. Hierbij maken ze SEO correcte content met de relevante zoektermen, die uit het zoekwoordenonderzoek komen. De content plaatsen ze niet op je website, maar juist op externe websites uit het linkprofiel van het marketingbureau. Dat linkprofiel is een belangrijke reden waarom je het juist wilt uitbesteden aan een marketingbureau. Het is namelijk moeilijk om zelf een relevant linkprofiel te maken voor je eigen onderneming.